lördag 1 maj 2021

Våren är här




Våren är här! Eller??
Kan undra om det igår var så många som firade med brasa och sång. Det är ju tradition att studenterna sjunger in våren på Valborg och sedan festas det natten lång. Nu vet jag att stadsparken i Lund hade stängts in bakom staket för att förhindra folksamling. Hur det i verkligheten gick med detta vet jag däremot inte. Kanske festade man på annan plats.
I vart fall är vårmånaden Maj här.
Kanske min favoritmånad. Det är nu allting händer. Det känns som det är/blir många bollar i luften denna månad.

Börjar med årets första tävlingar i Danmark. Bergheim ska dit och pröva lyckan.
hur det går har jag ingen aning om. Svårt att sia om. Vi får väl avvakta och se.


Jag skulle vilja bli bättre på en massa saker, som t.ex lösa korsord. Det slutar nästan alltid med att något eller några ord förblir olösta. Eller är det så att jag är för lat för att gå vidare och ta reda på.
Måste kanske skärpa mig, eller så får det va som det är.


Så kanske det är dags att gissa lite......
Vad har jag fotograferat denna gång??
Även denna gång är det ganska lätt


En liten ledtråd kan vara att det för en del tillhör det kanske denna del av veckan.
Det är INTE min hjärna.
Jo, bilden är lite, lite reducerad

Gissa och skicka en kommentar.
Kanske blir det ett pris till vinnaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar