torsdag 13 maj 2021

extra helgdag......

40 dagar efter påskdagen är det idag. Alltså kristi himmelsfärdsdag. Alltid på en torsdag och därmed blir fredagen en naturlig klämdag för många yrkesarbetande i vårt avlånga land. Dock inte för alla och inte för pensionärer.



Några dagar med sol och värme har lockat ut både grill och grillmästare till vår lilla trädgård. Även någon granne har kommit förbi för att få käka en korv eller två.
Igår kom även lånehunden och bad om en korv och ett korvbröd.
Om han fick ett???? Jodå ett av mig och kanske något eller några av någon annan.

Det är ju inte bara vi människor och lånehunden som flyttat ut i solen. Även pelargonerna har nu fått inta sin plats som ska bli deras hemvist under några månader.



Jodå vi har fler än denna pelargon, men det blev denna som fick representera pelargongruppen i år. Kanske för att den mest av dem alla liknar något från pelargonsläktet.
Vi får se vad tiden gör med våra sommarblommor detta år.

Föresten, visste ni att vi haft anställda språkvårdare?
jodå, den sista arbetade på Sydsvenskan och Helsingborgs dagblad och slutade år 2016.
Vad deras jobb bestod av vet jag inte riktigt mer än att förstås vårda språket. Men hur?
Kanske någon form av korrektur.

Idag fick jag lära mig att man kan panta både flaskor och andra livsmedelsförpackningar via en app. på telefonen!! Jo, det lär faktiskt vara sant. Intressant.
Kankse ska jag testa någon dag.

Nu slutar jag för idag. Ha en fin dag, en fin helg och kanske lite extra ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar