tisdag 8 juni 2021

20 grader och vindstilla........

Så härligt att vakna till detta väder. Det är sommar på riktigt nu.
När jag vaknade i morse var hela huset nystädat, kaffe och te stod framdukat, bilen var tvättad och trädgårdens blommor och växter stod i sin finaste prakt. Allt ogräs borta.
Illusionen varade bara tills jag fått på mig glasögonen, sen var allt som vanligt igen.

Den 8 juni 2019 kom denna lilla söta växt till oss.......


Jag tror inte den klagar på varken skötsel eller trivsamhet.
Den belönade oss redan ifrol med rikligt med bär, inte mindre än 4 kg totalt. Inte så illa tycker vi.

 Den lilla har nu vuxit till sig rejält och tar nu för sig av utrymmet på den lilla trädgårdshyllan där den nu har sin hemvist.



Att det blir en ordentlig skörd även detta år vet jag redan. Grenarna dignar av små krusbärskart. Om nu inte fåglarna käkar upp alla så blir det en fin skörd.

Det ska till lite föreningsarbete idag också. Det blir enligt tradition sillalunch idag. Ett uppskattat inslag så här i början på sommaren. Snart, om några få veckor tar föreningen semester, eller som vi valt att kalla det, sommaruppehåll. Känns så där detta år. Just som det släpps lite friare så är det dags att stänga ner.


En runda med vattenkannan först, sen är det dags att ge sig iväg.
Ha en fin dag.
På med solbrillorna och ta en stund i det vackra vädret




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar