lördag 12 juni 2021

tre bilder.......

Lördagen har kommit till vårt land.
Natten har varit god och uppvaknandet likaså.
Regnet hänger liksom i luften denna dag. Kanske lite synd då vi ska på kalas idag och vill ju helst vistas ute. Men nu vet jag att det kommer gå bra att Coronasäkra ändå.

För länge sedan antog jag en utmaning på temat tre bilder på samma boksatav genom hela alfabetet.
Jag har gjort ett uppehåll med denna utmaning men är nu på gång igen.
Efter mina efterforskningar har jag kommit fram till att det nu är dags för bokstaven P.
Här kommer tre.....

Bild 1 Pussel



Pussel är så naturligt för min del. Jag lägger en massa pussel, som jag tycker är båder roligt, rogivande och energiladdande. Jag älskar pussel. Får liksom inte nog.



Bild 2 Paprika



Paprika är användbart och gott. Man blir liksom glad av paprika. Kan det va de vackra färgerna. Paprika finns ofta i vårt kylskåp, och i år även som växt i vårt uterum


Bild 3 Pelargon




Pelargon är en typisk sommarblomma och en "mormorsblomma". Den har funnits med så långt jag kan minnas. Varje år står eller hänger de där i alla trädgårdar, balkonger, panteringar och fönster.
Man får liksom aldrig nog av pelagon. I år har vi även en pelargon Cascade. Små vackra blommor.


Igår fick jag äntligen tag på en bussresa. En dagstur med både frukost, lunch  och eftermiddagskaffe.
Därtill kommer besök på bland annat Dag Hammarskölds gård och museum. Detta ser vi framemot.
Resan blir i augusti så vi får vänta och längta lite till.

Denna lördag betyder att vi ska ut på kalas. 
Ser fram emot detta. Jag älskar att träffa människor och har väl haft lite abstinens under en allt för lång period nu. Coronaperioden!
Först blir det dock en tur till byn för lite inköp.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar