onsdag 16 juni 2021

fysiskt besök och fislukt



Ännu en gång har jag tackat ja till att hjälpa föreningen i ytterligare ett halvår, som adjungerad.
Är det bra eller dåligt?
För föreningen hoppas jag det är bra, men hur är det och blir det för min egen del? 
Kan bara vänta och se.

Solen skiner och idag blir det  första gången på ett och ett halvt år som jag kommer besöka en tävlingsbana. Galopp är det som gäller och banan är vår hemmabana Jägersro.
Känner mig lite upprymd att det äntligen är möjligt.
Vi har ingen häst till start men ändå.

Igår blev det inte skrivit något här på bloggen. Ibland orkas det bara inte med.

Natten har jag delvis tillbringat på soffan efter att jag vaknat av att katten fisit så illa att det inte gick att sova där. Jag försökte verkligen men det gick bara inte. Man kan ju undra vad den katten ätit.
Steg till och med upp för att kolla så han inte bajsat någonstans. Hur mannen kunde sova i den odören är en gåta.

Rapport från trädgården låter meddela att våra få jordgubbskart vi hade, i natt blivit plockade av någon elaksinnad fågel. Åh vi som ger fåglarna både mat och vatten. Otack är världens lön.
Tomatplanterna växer snart ut ur uterummet. Rena monsterväxterna nu.
Krusbärsbusken är enorm och bär många kilo bär.
Pelagonerna håller sakta men säkert på att dö. Hmm, har de månne fått för mycket att dricka?
Penseerna växer och är så stora och tunga nu att de omöjligt kan hålla sig upprätta. Måste bort nu.
Jag tror att någon blomsteraffär måste få besök av mig inom det närmaste.

Ha en fin dag alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar