lördag 26 juni 2021

Midsommardagen




midsommmarafton firades här på Casa Prelata med ett grannpar, Inger och Lars.
Inger bar också en vacker krans som gjorts av en annan granne.
Tänk så fina grannar vi har. Vi är lyckligt lottade.


Att jag ofta springer omkring med kamera eller telefon är ju känt. Men igår var vi två.
Det fotades än det ena och än det andra.


Här är det jag som blivit offer för papparzzi. 
midsommar är ju en enkel mathelg. Inte så mycket krussidull. Lite sill och potäter sköljs eventuellt ner med en snaps.

Inte bara flickor har blommor i sitt hår.....


Min egen Lars fick också klä på sig en krans. Vacker blev han.
Kanske kunde man önska lite mer renrakat......

grannLars ser nöjd och glad ut trots att kortspelet inte går hans väg



Inget att hänga läpp för så länge det finns en öl eller två.

Ja, det blev en trevlig midsommarafton som avslutades strax innan midnatt.



Så undrar jag....
Vad är det människan fotograferat???
Jo denna gång är det svårt. Kanske för svårt. Vi får väl se.


lite ledtrådar tror jag nog ni behöver

det är något som finns ute och finns hos oss
Inte alla har har det och många vet inte vad det är (heter)
ganska oansenligt men väcker ofta uppmärksamhet
går inte att äta

Ja, det var väl det hela. Jag kommer va ganska generös när jag rättar.
KOM MED GISSNINGAR I KOMMENTARSFÄLTET


Vad var då förra bildgåtan.....
Jo det var en nagelborste.
ingen gissade rätt, ingen gissade.



Så hoppas jag att ni alla får en fortsatt fin midsommarhelg
Tack för nu. Vi hörs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar