tisdag 1 juni 2021

tre år....




För tre år sedan såg det ut så här. Vi har packat upp det mesta nu och funnit oss väl tillrätta.
Jodå, ni läste rätt...."det mesta", än finns det kartonger som ska packas upp. Dessa står på förvaring men måste nog snart hämtas hem.
Även för tre år sedan var det sol och supervarmt. Minns att det var ganska jobbigt att bära och slita men det gick förhållandevis bra.
Nu är vi i vart fall här och här är det tänkt att vi ska stanna så länge kroppen håller.

Idag är det mobilfria dagen... det är nog nästintill en omöjlighet i dagens samhälle. Undrar ibland hur vi klarade oss utan att alltid vara tillgängliga. Men, mobilen är inte bara av ondo. Tänk så mycket den faktiskt underlättar . Det gäller nog bara att prioritera.

Har varit på föreningen och druckit te och ätit ett vaniljhjärta idag. Det blev också en ny bok med hem.
Ännu en bok till mitt lilla bibliotek. Litet men ändå alltför stort.


Mons kallentoft är väl inte min favoritförfattare men den får väl få en chans.
Kan väl va bra att ha om det blir fler nätter som den gågna.
Kunde inte sova, mest på grund av värmen men säkert av andra orsaker också. Klev upp vid tolvtiden och sen stannade jag i TV-soffan resten av natten.

Nu tänker jag sätta mig en stund i trädgården och snacka lite strunt med mannen.
Ni alla får ha en fin dag och kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar