lördag 5 juni 2021

Alla vänners dag......



Vänner kan också se ut så här.
Husses lille ögonsten får gärna spatsera runt på bordet när ingen mat är framme.

idag blev det en tidig cykltur till handlaren.


Inte mindre än två gånger denna vecka har min gamla cykel fått göra själ för sitt uppehälle.
Tror jag håller på att bli riktigt vältränad nu!!!

Igår blev mannen och jag så överraskade. Det ringde på dörren och när vi öppnade stod mannens ena barnbarn med mamma och hund utanför. Vi har inte setts och träffats på snart två år, ändå bor vi endast två mil från varandra. Varför? Jo, pandemin så klart.

Att det är sommar nu råder ingen tvivel om. Om några få dagar gäller sommarlov för barnen.
Runt om i kvarteret ligger stundtals grillröken tung. Inget illa alls utan påminner bara om att nu ÄR det sommar. Grannar träffas ute, ett kort snack över staket eller häck. Man umgås på ett annat, naturligare sätt. Fika ute i trädgårdar och på balkonger. Vi placerar oss i solstolar och snart är det dags för "sommarpratarna" ett program som jag tror många lyssnar på.
Att sitta ute, gärna i skuggan, och läsa en god bok är något jag själv uppskattar. Korsord passar också fint att omväxla med.
Det är inte så mycket som saknas i just vårt närområde. Vi är nöjda med vad som finns.
Om vi vill ha mer skog och mer natur har vi knappa milen till helt underbara strövområden och fina fikaställen. Vi är lyckligt lottade.

Denna dag går också i solens och värmens täcken.
Vi är dessutom bjudna på grill hos vänner i kväll.
Vad mer kan man begära av en sommarlördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar