söndag 13 juni 2021

Slösöndag



Det blev sent igår.
Somnade först efter 02 och inte ens ordentligt trött. Så kan det bli efter en mycket trevlig kväll hos vänner, med god mat och trevligt sällskap.
Ändå satt jag där vid köksbordet med mitt te och knäckemacka strax innan 07 denna söndagmorgon. Med andra ord...allt är som det brukar.

Idag undrar jag " vad är det människan fotograferat?
Inte allt för svårt denna gång.



Det är något som som finns i många hem, kanske i de flesta.
Tror alla använt någon gång.
Finns att köpa lite varstans
Huvudsakliga användningsområdet finns i produktens namn.

Ja, svårare var det faktiskt inte...

Förra gångens bildgåta var betydligt svårare och den har jag glömt att redovisa svaret på så svaret kommer här



Ja, en kapsylöppnare.
Håller med, den var ganska svår.

Gissa på dagens och skriv din gissning i kommentarerna...

Idag måste jag försöka göra plats till mina nyinköpta pussel från igår. Snart har jag väl inte plats för fler.



Men det går bara inte att sluta köpa.


Känner mig hungrig. Skulle gärna sätta i mig en portion av den goda maten vi blev bjudna igår
det serverades grillfat med tillbehör. Så här inbjudande såg det ut.


Dessutom blev det tårta till kaffet. Swartzwaldstårta! Inte illa det heller.


Så här såg min tallrik ut.
Massor av kalorier. 
Men som någon sagt " kalorier ska ätas inte räknas"



Inte saknades något. Blev vi mätta då??  Jaaa!
Men nu skulle det sitta fint med en portion.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar