fredag 18 juni 2021

en hyllning till en vacker blomma




Pionens dag idag. Denna helt bedårande vackra blomma med så härlig doft.
Tyvärr har vi inte någon pion i vår trädgård men det är kanske dags att skaffa.

Tidigt i morse cyklade mannen och jag iväg till torget, en sträcka på ca 3km för att eventuellt köpa jordgubbar på torgförsäljningen. Tyvärr fanns inte grönsaksbilen på plats så det blev till att cykla hem med oförrättat ärende. Men, okey vi fick en motionstur och nya frallor till fikat.

Dammsugaren har också fått tjänstgöra en stund idag. Även tvättmoppen fick rycka in. Det blev lite av en så kallad "kattatvätt" men bättre än inget.
Även om det är varmt och soligt blir det ju både dammigt och smutsig i huset.

Så slog det mig plötsligt att det redan är många som påbörjat sin semester. Hur kan det va möjligt. Vart tog den här våren vägen, ja hela året förresten?
Vi pensionärer har ju ingen semester så vi tappar lite focus emellanåt.

Nu är förmiddagsfikan klart...



Bara tommar tallrikar och några små smulor återstår.

Så har vi också haft besök......



Namnet har jag glömt men söt och trevlig var han.



Nu måste jag ta en kall dusch innan jag helt rinner bort.

Ha en fin fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar