fredag 11 juni 2021

vi ska inte flytta.........



Nä, vi ska inte flytta, det är inte därför det ser så ut på tomt.
Som jag skrev igår hade jag ett annat förslag på dagsaktivitet åt oss nämligen att städa vårt ytterförråd.


Här fanns det verkligen mycket att göra. Det är ännu inte klart för vi har delat upp förrådet i två halvor, ena sidan regerar mannen och den andra jag. Min sida är ännu inte klar.


Mannen har gjort ett gott arbete och nu råder ordning och reda på hans halva.
En del har också blivit kasserat och slängt, bara det gör en lite glad.


I vår trädgård råder nu full aktivitet.
Tomatplantorna växer så det nästan både hörs och syns för blotta ögat.
Igår upptäckte jag detta lilla tomatämne på en av plantorna. Vad månde bliva av denna lilla? Ska bli lite spännande att se vad jag köpt.



Det finns fem tomatplantor, alla olika sorter.
Tyvärr har namnlapparna som följde med plantan mist sin text. 



I vår lilla trädgård finns inte bara tomatplantor. Här finns också en liten paprikaplanta.
Inte så liten heller.


Här upptäckte vi också igår ett lite ämne till frukt.
Nu händer det saker må jag säga.
Nu är jag inte så värst intresserad av vare sig odla eller sköta, så till nästa år blir det, i vanlig ordning, ICA som står för grönsaksleveranserna.


Ett litet ordspråk " Den är sannolikt att något osannolikt kommer att inträffa."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar