torsdag 17 juni 2021

kanske ny livstil




Nu har den kommit. Vår första matkasse, eller rättare matlåda.
Vi testar Hellofresch, kanske något som passar oss. Betvivlar nog ändå att det är något vi kommer fortsätta med. Jag är så pass gammalmodig att jag vill välja och komponera själv efter de råvaror jag hittar i affären och känner mig sugen på. Trots allt, värt ett test.

Säsongens första jordgubbar är nu avsmakade här hos oss. Mycket goda är min bedömning.
Här en sammanvuxen gubbe, kanske mor och barn, vad vet jag.


Gubbarna inköpta på Citygross och fick väl godkänt.
Gubbar beställda både till lördag och naturligtvis till midsommar.

Denna dag, som är varm och härlig, ska jag sitta i ett stormöte och dra långbänk.
Längtar redan hem till uteplatsen, lite gott att käka och så bara slappa.

Så kan jag förtälja att år 1998 klassades ordet "neger" som nedsättande och rasistiskt och ett bakverk fick byta namn.
Tack för idag. Vi hörs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar