torsdag 24 juni 2021

för mycket han....

på 1900-talet tyckte flera riksdagsledamöter att allt för många lagtexter var fulla av "han" och andra manliga pronomen.  Så 1955 avskaffades mannen som norm i lagspråk. 
Värdelöst vetande. Javisst, men likväl ett faktum.

Så är det 6 månader till julafton......


Visst finns det mycket likheter med vad som ställs fram på bordet till jul och midsommar!!!
Ja, även påsk för den delen.
Har vi svenskar för dålig fantasi när det kommer till mat? Eller är vi så oerhört traditionsbundna?
Dock ser man en tydligare trend mot alternativ vill jag tycka.
Hur som helst så blir det traditionell sill med tillbehör på midsommardagen och det blir grillat på midsommardagen här på Casa Prelata.

Jag skulle gärna köpa mig en sommarklänning, midsommarklänning. Men, förr i tiden var jag tunn och spetig och då fanns det utbud att välja mellan. Nästan allt passade.
Nu är jag inte i den viktklassen längre och det är ett större detektivarbete att finna fram till något som går på och om. Ska det sen även sitta snyggt blir sökandet inte mindre.
Med andra ord...det blir ingen ny midsommarklänning!

Jo, det var ju tävling för Malbeck i går. Inget vi ska orda om idag så därför avslutar jag dagens blogg med ett hej då. Vi hörs kanske imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar