fredag 4 juni 2021

en bra dag




Oj oj vad det växer.
Tomatplantorna håller på att växa ur huset.  Tyvärr får de väl leva här inne i uterumet ett tag till. Tills jag tröttnat på dem och kastar ut dem. De är växthustomater så jag får väl skylla mig själv.

Denna fredagmorgon har varit hur bra som helst.
Vaknade väl utsövd vid åtta tiden. Ganska sent för min del.
Kan kanske bero på att vi hade spelkväll med grannarna igår. Jo, det var ju inte så kul, men grannarna är ju trevliga. Fem spel men mannen har vunnit alla. Nu blir det spelbyte nästa gång. Det vore väl tusan om ingen annan skulle kunna få vinna någon gång.

Frukosten är klar.
Teet urdrucket och den vanliga knäckemackan har också slunkit ner.


Endast tepåsen finns kvar.




Sen en tid tillbaka dricker jag påste. Inte det godaste men jag tror det beror på att det är så bekvämt.
Tänk så lat en pensionär kan bli.


Sen kan jag glädjas åt att en vän och före detta arbetskollega idag har vunnit 100 000 kronor . Bara att säga ett stort grattis.

Nu ska jag försöka få med mannen på en cykeltur. 
Medan vi cyklar kan ni njuta i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar