tisdag 22 juni 2021

förtjänstfullt arbete.......





Föreningen har idag haft sitt årsmöte. Sent in på året men vad detta beror på är välkänt för de flest. Pandemin!!
Mötet gick både snabbt och enkelt. 
Där blev jag avtackad med SKPF:s guldnål för förtjänstfullt arbete.  Jag niger och bockar.

Att det med stormsteg går mot midsommar har väl inte heller undgått någon.
För oss, mannen och jag, blir det en midsommar med grannarna. Lite midsommarmat, en snaps och sen lite kortspel. Det tycker jag duger som midsommarfest.

idag kom grannen över med denna fina midsommarblomst....


Tack snälla granne.
Nu kan vi bara hoppas och be att vädrets makter står oss bi denna sommarens största högtid. Då vill vi ha sol och värme. Lagom med sol och lagom med värme då trivs vi allra bäst.

Idag pratade jag med några vänner om att höra av sig till varandra. Visst kan jag väl hålla med om att vi (läs jag) ibland hörs  av allt för sällan till vänner och bekanta. Men, det är ju ändock så att telefonsamtal, sms och mail fungerar i båda riktningarna.

Skärpning på oss alla!!


Nu är jag lite trött så jag tror jag ska laga lite mat och sen hålla kväll, vad nu det kan betyda.
Till kvällsfikat vankas både jordgubbar, sommarbakelse och kardemummabulle. 
Vilket ska jag välja?? orkar ju inte allt. Vilken härlig kväll det kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar