torsdag 16 mars 2023

så gick det till slut......


Jag klarade av det till slut. Mitt allra lättaste pussel är nu lagt, även om det kändes motigt och svårt stundtals. Vet inte varför pusslandet nu tagit så negativa former och uttryck. VILL ju så gärna pussla men en spärr har infunnits. Nu gäller det att gå vidare.

I mina mörkaste pusselstunder såg jag pusslet ungefär så här.  Inga konturer, svaga färger och ett enda surr.



Jag tror det är fredag idag. Varför?? Ja, det vet jag inte. Bara en känsla jag haft hela dagen.
Nu får jag väl nöja mig med att det är torsdag. Det blir nog bra ändå.
Har hunnit med både att lägga färdigt mitt pussel, äta frukost och ta en kort promenad. Mannen har jag sänt iväg till stallet och hästarna.

Igår var det spelkväll med grannarna. Som vanligt två spel och nästan som vanligt mannen vann båda! Våfflor med tillbehör räckte inte för att få mig (eller grannarna) på vinnarkurs.
Bättre tur nästa gång.

Nu ska jag ladda cd-spelaren med en bra ljudbok, sätta mig i uterummet, kanske med  en kopp te och bara njuta av det underbara vädret och den goa uterumsvärmen.

Ha det fin så länge




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar