torsdag 23 mars 2023

klarsynt




Mina ögon, eller mest vänstra ögat, kliar och skaver så illa att jag nu knappt kan se på tv eller sitta framför datorn där problemen är störst.
Det känns ungefär som bilden ovan försöker förmedla
Därför bestämde jag mig för att beställa en ögonhälsoundersökning.  Nästa vecka är det dags för den. Till dess ska jag använda dessa ögondroppar, minst sju gånger per dygn. Dessa ska hjälpa mig bli av med skavet.


Efter undersökning och behandling hoppas jag kunna se saker och ting lite mer skavfritt.

För övrig har dagen varit bra. Sol och lite vårkänsla säger man ju inte nej till.

Spelkvällen igår blev tre spel där jag tog hem två och mannen ett. Stackars grannar, ingen vinst denna gång. Det blev en lång , men mycket trevlig kväll, fem minuter äver 01 slocknade denna, mannen några minuter inner innan. 

Nu blir det inte mer händelser denna dag skulle jag tro. 
Hörs gör vi kanske imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar