fredag 31 mars 2023

jag är tillbaka



Det har varit mycket denna vecka. 
Ögonhälsoundersökning i tisdags som gick med bra resultat. Inget större och inga nya glasögon behövdes. Får kämpa på med de gamla ett tag till.
Sen var det tandläkaren i torsdags. Här var jag betydligt mer orolig men även detta gick bra. Inga hål och då är jag mer än nöjd.
Idag var det tandhygienisten, även detta besök gjorde mig glad och lättad. Fick beröm för min tandborstning. Ja, tusan annars så mycket som dessa tänder borstas.
Mannen har hjäpt grannen med medicinering av deras katt som blev tandopererad i måndag med återbesök i tisdags eftersom katten började rossla och hade feber. Nu blir det medicinering med antibiotika. Mannen hjälper till två gånger per dag.
Som tack för hjälpen fick jag idag tulpaner, mannen fick öl och vår guldkatt fick finmat.
Snällt av dem men helt onödiigt. Klart vi hjälper till.
Har också hunnit med ett årsmöte igår kväll. Där serverades en helt ljuvlig sallad, två faktiskt en kyckling och en med räkor och båda lika goda.

Så är det Mars månads sista dag. Alltså sista dagen man kan köpa marsvin på systemet.

Imorgon tar vi nya tag.......utan att luras

Trevlig helg på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar