fredag 17 mars 2023

ny hyresgäst



På min morgonpromenad såg jag att nya hyresgäster var på väg. Det arbetades för fullt med nytt fräscht byggmaterial och arbetsivern var stor. Massor av aktiviteter i snår och buskar nu.

Jag håller visst redan helg. Satt mig framför TV:n, bara för att konstatera att inget jag vill se. Nä, jag får väl plocka fram ett nytt pussel då. Kan ju inte sitta kvar där på soffan och moffa i mig frukt och godis hela dagen.
Går det inte att sakta ner livets hastighet? Nä, jag tror inte. Bara att gilla läget och att följa med.

Idag ska vi också fira Islandshästens dag.....


En härlig hästras som jag gärna skulle velat äga en. Så har dock inte blivit fallet.  En släkting till mannen kom från Island och hade där, med sin son, ett helt gäng hästar. inalles 100 styck. Jag/vi  blev faktiskt erbjuden en om vi kom dit och hämtade. Så blev nu inte fallet och tyvärr är mannen död.

Hästar och hästar, nu väntar vi på att "vår" sport snart ska ha årspremiär så vi så småningom kommer ut på tävlingsbanorna igen.

Ha en fin helg vad ni nu än ämnar göra med den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar