söndag 19 mars 2023

dags att tänka på våren


Kände att det var dags attköpa hem vårens penséer nu. Sagt och gjort. Mannen och jag for iväg i morse och gjorde våra inköp. Vi åker alltid till samma handelsträdgård där vi trivs med både växter och personal/ägare.






Det blev 24 penseér i olika färgställningar. In i förrådet, leta fram lådor och hållare och så ner med händerna i den nyinköpta jorden. Nu ska det planteras.



Efter uträttat arbete kände vi oss så nöjda. Nu kan våren komma när den vill. Helst genast.


Ett ord kan, som vi alla vet, ha många betydelser. Jag tänker bland annat på ordet POST.
post kan ju vara brev eller försändelse. Det kan vara  en väktare eller vakt som står på post. En befattning kan också va en post, t.ex en ordförande med rätt att svinga klubban. Post kan ju också va dörr eller fönster post. Ett belopp kan också va en post.
Ja, det finns säkert fler men dessa är de jag kom på i skrivande stund.

Nu ska jag ta en power nap på soffan innan jag vilar mig med en bok!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar