torsdag 2 mars 2023

fössta tossdan i mass





Vi hurrar för Småland i dag.
Det är ju "fössta tossdan i mass" och den ska enligt tradition firas med prinsesstårta.  Ingen tårta hos oss idag, tyvärr.  Nä, här blir det lite mer av denna meny.....



Även mån jag mår bättre så är det nog så att fortfarande är det en bit kvar innan jag kan kalla mig återställd eller frisk ( för just denna åkomma i vart fall)

Har varit iväg till ICA idag med mannen. Skönt att komma ut en stund och i eftermiddag ska jag ta mig en kort promenad. Även om den blir kort så räknas den.

Det är ju en otroligt solig och vacker dag så att sitta en stund i uterummet och lyssna på en bok är ju inte heller fel. Temperaturen där ute är nu 24 grader. Då kan man inte sitta inne och häcka. Frisk luft gör en friskare skulle jag tro.

I affärerna syn allt oftare exempel på så kallad "smygflation", som ju är en prishöjning som man kan misstänka är större än vad som är motiverat. Ett sätt att smyghöja helt enkelt. Tycker det syns höjningar vaarje gång jag är i affären.

Nu ska jag sitta en stund i uterummet och tänka på hur bra jag egentligen har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar