söndag 12 mars 2023

mätt i magen.....






Igår var på käkade vi på restaurang. Ja, det var inte någon av de finare restaurangerna, det var på lokala byarestaurang. Men det smakade bra och mätta blev vi. Tre av vårt fyrhövdade sällskap valde Kebabtallrik. Det skulle nästan räcka med en tallrik att dela på. 


Själv beställde jag en pizza Gorgonzola. Mätt blev även jag. Fet och mättande. Känner mig nog lite mätt fortfarande.Jag jag känner mig mätt hindrar mig ju inte från att äta och stoppa i mig. Men, det frosseriet ska vi inte gå in på nu.

Har kollat på Mello idag. Loreen vann stort, men min favorit var det inte. Hade nog ingen favorit denna gång. Nä, har tappat det där med Mello lite.

Ett material jag tycker om är glas. Glas är spännande och kan användas till mycket. Kan vara både starkt och skört på samma gång.
Man kan bygga hus med glas.
Massor av våra både valigaste och finaste bruksföremål är av glas. Glas är vackert och användbart.
Spegelglas och glasögon är också nyttiga glas i vår vardag.
Inte riktigt glas men väl glasklart är vacker is och glaskonst. Tänker på Ishotellet i Jukkasjärvi.
När jag går på loppisar stannar jag gärna en extra stund och tittar på glas i alla olika former och skepnader.

Just nu gäller inte loppis. Nu gäller en power nap på tv-soffan. 
Kanske hörs vi morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar