lördag 18 mars 2023

en regnig lördag morgon




Medan regnet öser ner sitter jag med en kopp te vid köksfönstret och njuter av årets första påsklilja och är glad att jag slipper gå ut.
Som vanligt skickar jag mannen till stallet och jag kollar på Alla mot alla. Så ska det va.

Jag vill fira!
Men vad ska jag fira idag då??
Jag har liksom ingen annan orsak att fira än jag lever, att mina nära och kära har det bra och har hälsan och har det gott i livet. Visst räcker väl det för att fira. Allt annat verkar oväsentligt.
Det finns så mycket att fira. Någon särskild dag när jag firar som mest har jag nog inte. Jag firar livet, det räcker så väl.

Igår var vi hundvakt. Alfons, vår "lånehund" var på besök. Förra helgen kom Bengtsson på besök. Ja, han hade husse och matte med sig men ändå roligt när han kommer. Bengtsson är en äldre gentleman. Ja, verkligen en gentleman.  Nästa helg ser vi fram emot att få passa Rockie, den glada och lite tokiga labben som tillhör barnbarnet Julia. Kul att få ha honom här lite.

Skulle nog sätta mig en stund och avnjuta min lyssnarbok "kråkflickan" en ruskig historia. Får se hur det blir med den sken.

Från mig till er....trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar