lördag 4 mars 2023

promenad denna lördagsmorgon




Det var nog aningen kallt, eller svalt denna morgon. Men en kortare promenad är ju alltid rätt. Eller hur?  I vårt område passerar vi ofta denna lilla damm. Så vackert när den skiftar efter årstid och väderlek.
Det bästa med skiftande årstider är för mig bland annat att det redan nu har blivit längre dagar, trots att det ännu är vintertid.
Någon vårstädning, som ju många ägnar sig åt vid denna årstid,  har jag dock inte gjort och brukar inte göra heller. Det får duga och räcka med vanlig städning.
Mina sommarplaner har heller inte tagit fart. Får väl bli som det kommer.
Har inga speciella önskemål, blir väl trädgårdshäng och lite gofika på sommarcaféer runt om.
Eftersom jag bor i Skåne och gillar marknader så blir det naturligtvis besök på en eller två sommarmarknader, Hörby och eventuellt Sjöbo. Får väl se.

Jag fortsätter en bit på vår morgonpromenad.....


....denna dag fanns inga fåglar här. Gäss, ankor och sothöns är annars vanligt förkommande. Idag fanns de på andra ställen i vårt område. Här finns faktiskt flera dammar som håller fåglar av skilda slag. Vi trivs verkligen här.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar