onsdag 22 mars 2023

vatten, nostalgi och kändis


Hon var väl hundarnas Florence Nightingale, fanns alltid där. Henne kunde man llita på både när det gällde hålla koll på gårdens djur och veta var barnen fanns. Följde dem till skolbussen varje morgon och sprang sen lydigt hem.
En underbar hund och en mycket trevlig ras.

Ja, så blev det till att drömma sig bort en stund med minnen från djurlivet. Nu åter till nutiden.

Idag ska det bli spelkväll. Det måste väl va min tur att vinna. Förra spelkvällen vann mannen båda spelen. Så vill jag inte det blir ikväll.

Något mer ska jag väl hinna med idag. Men vad???

I går träffade jag och mannen en kändis. Jo, vi träffade (mannen talade några ord med honom också) JC från Farmen. Han var glad, lättsam och hur trevlig som helst.
I dag blir det nog ingen kändis, ska nog bara hålla mig inne. Det regnar och är dystert så ut vill jag inte gå. 

Ett stort grattis förresten till alla Kennet på Kennetdagen!!! Hurra, hurra, hurra.
Jag tror det var 1993 som Kennetklubben bildades, oklart varför, där alla måste heta Kennet för att få va med.

Så vill jag hurra lite för vattem!
Int. vattendagen är idag och vatten konsumerar jag massor av. alla sorter. 


Idag blev det detta. Vatten är nästan det enda jag dricker numera så det blir en hel del.

Nu ska jag störa mannen så han väljer att kliva ur sängen. Det börjar bli dags för honom att bege sig till stallet och hästarna. Det är träning idag. Sen kan jag slappa och mysa med min frukost och ett avsnitt av "alla mot alla"
Vi hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar