fredag 10 mars 2023

vad blir det till mat


Ja, det är ju den ständiga frågan. Vad ska vi äta idag?? Denna fredag är detta ingredienserna till dagens middag här hos oss. Det var länge sedan, mycket länge sedan detta åts hos oss.
Detta ska sen serveras med ris eller kokt potatis. Vilket har jag ännu inte bestämt.
Men, vad är/blir det då??? Ja, det får ni gissa.

Vädret är i dag lika grått som en östtysk gata, eller Drabant för den delen. Önskar att det snart blir sol och lite värme igen. Det är dags för utplantering av penséer och det ska snart ske. Då tror jag det känns lite vår.

Denna fredag är det visst andra semifilalen i Talang. Det får väl bli kvällens tvprogram då. 
programmen över lag är dåliga enligt min smak. Snart blir det Let´s Dance och det gillar jag. Då blir det bänkat framför tvrutan.

Nu önskar jag er alla en fin fredagkväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar