tisdag 14 mars 2023

regn och rusk

Regnet bara öser ner......
Ja, inte liknar det ett vårväder. Jag håller mig inomhus idag ( vilket jag ju oftast gör) och städar lite i sovrummet. Varför bara sovrummet undrar ni? Jo, jag ska göra det lite mer på riktigt. Lådor och sådant ska bli befriade från sånt vi inte längre behöver och nyttjar.



Dagens datum, den 14 Mrs år 2016 såg jag vår tupp Mr Bean smyga runt i trädgården och , som det verkade, försöka gömma sig. Kankse funderade han på vad som kan hända med en tupp eller annan fjäderbeklädd fågel i påsktider. Påsken kan ju te sig som en osäker tid.
Dock kunde både Mr Bean och alla övriga fjäderfä på gården va lugna. Alla kom att överleva denna högtid.

Så läser vi dagligen om brott och kriminalitet överallt.


Go ny vecka på er alla. Vi är igång nu, nedräkningen mot fredag och helg har börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar