lördag 25 mars 2023

Våffeldagen



Så var det våffeldagen. Min tanke var att bjuda på våfflor idag, men så blev det inte. Hux flux blev planerna ändrade. Det blir pizza på en nyöppnad pizzeria i stället. Dessa ska avnjutas med några tokstollar från Arlöv.
Våffeljärnet får allt vänta, kanske nästa helg.

Pratade med en väninna idag. Vi pratade lite om konserter. 
Några av mina bästa och kanske mest minnesvärda är nog Sting som jag såg i Danmark för länge sedan, Jerry Williams för också länge sedan, Björn Skifs och Blåblus  och så Tomas Di Leva för två år sedan. Alla bra och minnesvärda. Fler kommer jag inte ihåg just nu som har utmärkt sig.
Vi kom också att prata om att bädda sängen på morgonen. Jag gör det inte så ofta. Vi har vårt sovrum på övervåningen så alla kan inte se den obäddade sängen, och så kan kvalstren försvinna ut genom öppna fönstret.
Att våren är en favoritårstid behövde vi inte prata om för det tycker vi båda.
Men vi snackade lite om vår "att göra lista" jag har mina att "göra listor" på papper, skrivna med penna men hon har sina anteckningar i mobilen.
Det som står kvar på min "att göra lista" brukar alltid va storstädning typ julstädning, påskstädning.

Nä, nu lämnar jag bloggen för idag. Ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar