lördag 11 mars 2023

vårsol




Han var väl inte som andra, men han var vår egna krigare.  Idag är det hela tre år sen han lämnade oss. Som vi saknar honom. Skulle ge hur mycket som för att få tillbaka både honom och hans kompis och mentor Charlie. Saknaden är så stor.

Solen steker idag. Det är ett ljuvligt vårvinterväder. Då passar Guldkatten på att kliva över in till grannens uteplats och där ta plats på det soliga och varmat trädecket. Han njuter!

Mannen och jag har, efter dagens dammsugning, varit iväg på loppis. Inget köptes denna gång. Ibland blir jag stolt över mig själv. Jag har också idag anmält mig till vår byloppis som går av stapeln den 16 april. Första gången jag ska va med som säljare. Ska bli kul.

Om dryga halvåret är det åter dags för mig att fylla år. Jämt som man säger, fast inte är väl 75 så jämnt. Fick frågan häromdagen vilka fem kändisar jag skulle vilja bjuda på mitt kalas. Känner ju personligen inte någon så kallad kändis men svaret fick väl bli....
1. Tareq Taylor, som får stå för maten.
2. Albin Lee Meldau som står för sång, underhållning
3. David Sundin som får roa oss med sin version av "Bäst i test".
4.Stefan Ingves, att hålla koll på ekonomin
5. Marléne Eriksson, tar hand om städningen

Ja, det skulle väl bli bra så!!!

Föresten, har ni gissat "vad blir det för mat? Nä, ingen har gjort det. 
Svaret är......

Levergryta

Nu återstår bara att önska er en trevlig helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar