söndag 5 mars 2023

Vasaloppet


Solig söndag och Vasalopp. Då ska TV:n sättas på tidigt för klockan 08.00 går starten.
Vasaloppet är nästan det enda idrottsprogrammet jag ser om man nu inte räknar galopp ( helst där våra egna hästar ingår). Sport är inget för mig. Varken att utöva eller titta på. Gränsen går vid Vasaloppet och kankse också Stockholms Maraton.
I år var det en svensk som vann herrarnas, Emil Persson, detta efter 10 år med Norsk seger. På tiden. Norsk dam i täten för damerna.

Ja, det är väl nästan allt jag gjort idag. Nåja, det har ju blivit en kort promenad också. Lite kallare och blåsigare idag men det var ändå skapligt.
Så har jag ringt fröken Ur för att kolla om hon verkligen finns kvar. Jodå, tro det eller ej men hon finns kvar! Tänk så länge sen man (läs jag) använde mig av den möjlighetern att få rätt tid.

Nu ser jag fram emot en frisk och kry vecka med mycket kul att göra.
Det blir lite Loppis, lite träff med grannarna kanske och så fika på stan med nåra goa vänner och kompisar.

Här slutar mina ord för idag. Hoppas ni titar in på bloggen någon dag i veckan. Skriv gärna någon kommentar. Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar