onsdag 15 mars 2023

visst minns jag honom.........




Dag-Otto minns jag så väl. Gillade att sitta i fönstret och ha koll på de andra katterna. Dag-Otto fanns med oss när vi bodde i Skurup, alltså länge sedan. Bilden är från 2011.
På den tiden fanns det många, ja rent av massor av kattor som bodde hos oss. Nu bara en.

Så är årets deklaration avklarad. Tänk vad smidigt det är när ja inte har något företag att deklarera. Bara läsa, signera och klicka och så var det klart.

Denna vackra soliga dag blev det en kort promenad.  Känns bra efteråt. I kväll blir det spelkväll med grannarna. Det ser vi fram emot.

Att rensa bland papper i lådor och pärmar är ett måste emellanåt. Emellåt är med början idag. Behöver inte spara allt. Mycket klarar man (läs jag) sit utan.

Mannen är i stallet och jag har kollat sista delen av "Nattryttarna", en kuslig historia. Den speglar mer än man kan ana.

Nu ska jag leta efter någon pusselbit till mitt "nya"pussel som jag startat upp. Det enklaste jag har.

Hoppas ni alla får en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar